آرایشگری با سایت

هر کاری تخصص مخصوص به خودش رو میخواد مثل آرایش و اصلاح مو که کار یه شخص متخصصه و باید بگم که آرایشگرها کارشون رو خوب بلدند

یاد یه بیت شعر افتادم که میگه:

” درد دندان دارم و دردم نمیداند کسی

داور دانا بداند درد دندان مرا ”

الان میگین چه ربطی داشت دندان کجا و آرایشگر کجا.

میدونم این بیت ربطی به مطلب ما نداره و شاید بهتر بود در مطلب قبلی با عنوان راز یک دندان پزشک موفق قرار می گرفت اما خب نمیدونم چرا یهو اینجا اومد توی ذهنم صلاح دونستم که توی مطلب جاش بدم.

البته حالا که خوب دقت میکنم اونقدرام بی ربط نیست “چون نتیجه کارها رو کسی میدونه که تخصص اون کار رو داشته باشه”.

راستی ببخشید، یادم رفت که بگم “سلام..”.

یه گفت و گوی دیگه ای رو امروز میخوایم باهم داشته باشیم پس اگه اجازه بدین بریم سر اصل مطلب.

با اجازتون…

تفاوت بین آرایش و پیرایش رو میدونید؟

آرایش:

به معنای اضافه کردن چیزی

پیرایش:

به معنای کوتاه کردن و یا کم کردن چیزی

پس اغلب کلمه ی آرایش رو برای خانم ها به کار می برند و پیرایش رو برای آقایون. البته دیگه الان دوران آخرالزمانه و آرایش و پیرایش رو برای هر دو گروه استفاده می کنند.

دیدین همتون…

بگذریم، آرایشگری از زمان های بسیار دور بوده و با مرور زمان یکسری تغییر و تحولی صورت گرفته و به شکل امروزی دراومده.

یه کلیپی بود که مدل های مو رو طی یک قرن نشون میداد و بعد از تماشای این کلیپ میتونستی کاملا بفهمی که چقدر این حرفه تغییر کرده و چه بسا بهتر شده و هنوز هم جا برای بهتر شدن و رشد داره.

در طول تاریخ بشر، زیبایی و آراستگی مورد توجه همه بوده. ظاهر افراد تا حد زیادی نشان دهنده شخصیت افراد هست و در ارتباطات اجتماعی موثره.  از دلایل اصلی اهمیت داشتن آرایش برای افراد، پوشاندن عیب های موجود در مو و پوست و زیباتر شدن می باشد.

زیبایی و آراستگی باعث خیلی از موفقیتها میشن. یه دوستی دارم که کارش تجارت لوازم خونگیه و خوشبختانه توی کارش بسیار موفقه. اوایل شروع کار کمی به دردسر افتاده بود اونم دردسر فروش.

یه شب شام که پیش هم بودیم توی صحبت هاش متوجه شدم که از فروشش راضی نیست. میگفت از هر ده تا فروش خیلی شاهکار کنم پنج تاش به نتیجه میرسه.

میدونستم ارتباطش و طریقه ی متقاعد کردن مشتری رو به خوبی بلده واسه همین ازش پرسیدم که چجوری به ملاقات مشتری هاش میره؟.

یه نگاه به خودش کرد گفت: خب همینجوری.

ایندفعه من نگاش کردم چشمام رو از سر پنجه ی پاش آوردم تا فرق سرش.

خنده ای کردم و گفتم: بابا خیلی ضایع است. تو با همین لباس ها و تیپ و قیافه میری پیش مشتری؟

گفت: مگه چمه؟!

گفتم : ناراحت نشو خوش تیپی. اما به عنوان رفیق

گفت: یعنی چی؟

گفتم: طریقه ی لباس پوشیدن و آرایش کردنت باید جلوی یه مشتری خیلی با بیرون رفتن فرق داشته باشه. وقتی با یه مشتری ملاقات میکنی با تیپ عالی، موهای مرتب، لباسهای گرون قیمت و یا لااقل خیلی شیک رودررو شو .

مشکل تو همین جاست، چون مشتری محصولت رو از ظاهر و قیافه ی خودت تشخیص میده اگه ظاهر درست و حسابی نداشته باشی خب خیال میکنه محصولت هم مثل خودت اصل نیست اما با یه سر و وضع شیک حاضر بشی، بهتر بهت اعتماد میکنه.

خدا رو شکر نتیجه خیلی خوبی براش داشت چند ماه بعدش که دیدمش یه کت و شلوار عالی با یه عطر خیلی خوبی زده بود تا منو دید ازم تشکر کرد و می گفت الان دیگه از هر 10 مشتری 9 تاشون ازش خرید میکنند.

ببخشید یه خورده از بحث دور شدم اما میخواستم بگم که آراستگی باعث موفقیتهای زیادی میشه حتی توی فروش.

barbero cort 1024x576 1

پریشب بود که رفتم آرایشگاه پسرعموم، خیلی شلوغ بود صبر کردم تا یه خورده خلوت شد. این صبر کردنم 3 ساعت طول کشید از ساعت 6 عصر تا 9 شب.

اما خب چون آرایشگرش پسر عمومه این سه ساعت برام خیلی خوب گذشت .

همینطور حین کار صحبت میکرد که متاسفانه توی نوبت دهی به مشکل برخوردم به خصوص توی این شرایط کرونایی که مردم نمیتونن اینجا منتظر بمونن و علاقه دارن که نوبت رو غیر حضوری بگیرن و سرساعت اینجا کارشون انجام بشه.

گفتم: والا شنیدم که میگن آرایشگرها کارشون رو خوب بلدند تو هم ماشالله دست و پنجه ات حرفه ایه اما بلدی کار به دست و پنجه ی حرفه ای نیست به آپدیت بودن یا همون به روز بودنه، برای حل این مسئله میدونی باید چیکار کنی؟

باید یه سایت یا اپلیکیشن برا مغازه ات بزنی. مشتری هات توی سایت یا همون اپلیکیشن میتونن نوبت بزنن و همچنین زمان باقی مونده به نوبتشون رو ببینن در کنارش میتونی اطلاع رسانی هم بکنی.

گفت: نه بابا آرایشگری که دیگه سایت نمیخواد.

گفتم: از من گفتن بود بلاخره میتونی امتحان کنی اما با تجربه ای که من دارم مطمئن باش نتیجه خیلی خوبی میتونه برات داشته باشه. چون مردم به دنبال تنوع و تغییر هستن به محض اینکه بدونن با یه سایت و اپلیکیشن کارشون راه میافته و تو با بقیه فرق داری به حرفه ات اعتماد می کنند و مشتریت به مراتب بیشتر خواهد شد.

سکوت کرده بود و چیزی نمیگفت.

اما الان شرکت ما داره براش یه سایت خیلی شیک و حرفه ای میزنه تا چند روز دیگه هم ان شالله راه اندازی میشه.

آرایشگرهای عزیز شما کارتون عالیه، حرفه ی خیلی خوبی هم دارین پس سعی کنید همیشه به روز باشید. حتی یه آرایشگاه هم برای رسیدن به موفقیت به همین دو مورد احتیاج داره اینو میگم چون میدونم خیلیاتون مثه پسرعموی من فکر میکنید نیازی نیست همون پیج اینستاگرام داشته باشید خیلی بهتره اما توی پیج که نمیشه اتوماتیک نوبت گرفت یا هزارتا کار دیگه رو انجام داد. پس هر شغلی نیاز به حضور در فضای گوگل داره حتی آرایشگری.

این مطلب رو با عنوان آرایشگرها کارشون رو خوب بلدند شروع کردم چون واقعا میدونم که هر روز از روز پیش، بهتر میشن و همیشه سعی میکنند به روز باشن و این یعنی خوشبختانه کارشون رو حسابی بلدند.

 

برای خدمت رسانی به شما شرکت آبتین استار در هر ساعتی از شبانه روز حاضر است.

شماره تماس:

09178522925

تماس با ما

علی اصغر خانی
0
برچسب ها

ارسال دیدگاه