روش تبلیغات

بهترین روش تبلیغات چیه ؟ این موضوعی است که امروز می خواهیم در رابطه با آن کمی صحبت کنیم .

بهترین روش تبلیغات چیه ؟

تبلیغات اینترنتی

ما به صورت کلی به دو روش می توانیم تبلیغات انجام دهیم و مشتری جذب کنیم . یکی روش مدرن که تبلیغات در بستر اینترنت است و یکی هم روش سنتی و روش های تبلیغاتی خارج از اینترنت است .

روش سنتی :

در روش های سنتی ما حالت های مختلفی داریم ، یکی تبلیغات در رسانه های مکتوب است . رسانه های مکتوب مثل : مجله و روزنامه ها ، مجله ی تخصصی یا عمومی که چون آن اخبار و اطلاعات زودتر در سایت های اینترنتی قرار دارند هر روز مخاطبان خود را از دست می دهند . رسانه ای که مخاطب ندارد ، تبلیغات در آن بی ثمر خواهد بود .

دیگری بحث تبلیغات به صورت بیلبورد است ، برای مثال : در اتوبان تهران _ قم شاید حدود سی ، چهل تا بیلبورد باشد ، اما افراد بسیار کمتری به این بیلبورد ها توجه دارند می توانید از اشخاصی که در این جاده ها رفت و آمد دارند سوال کنید ، در صورتی که هر کدام از این بیلبورد ها بیست تا بیست و پنج میلیون تومان برای صاحب آن برندها هزینه بر بوده است .

به راحتی می توان گفت که این فضا کاملا تاثیر گذاری اش را برای خیلی از محصولات از دست داده است .

مدل دیگر تبلیغات به صورت نمایشگاه حضوری است . در نمایشگاه با شرایط اقتصادی حال حاضر هزینه بسیار سرسام آور است . اگر بخواهید در یک نمایشگاه چند روزه حضور پیدا کنید هزینه رفت و آمد و محل استراحت ، خود نمایشگاه ، هزینه وسایلی که باید برای نمایشگاه آماده کنیم و . . . بسیار زیاد خواهد بود .

و البته نظری که دوستان نیز به ما انتقال دادند این بوده که دیگر نمایشگاه تاثیرگذاری و جواب دهی قبل را ندارد و روز به روز ضعیف تر می شود .

روش سنتی دیگر تبلغات تلویزیونی یا ماهواره است . هزینه های تبلیغات ماهواره ای و تلویزیون بر اساس تاگذاری ای که انتظار می رود برایتان داشته باشد مقرون به صرفه نیست . برای همین بیشتر تبلیغات تلویزیونی ما توسط شرکت هایی که سابقه چندین ساله دارند انجام می شوند ، ولی اگر بخواهید وارد این حوزه بشوید و تبلیغات کنید هزینه های خیلی خیلی سنگینی برایتان دارد .

در آخر هم تبلیغات به صورت بازاریابی تلفنی یا حضوری است .

نگاه کنید تا قبل از سال 91 تا 96 تلفنی می توانستیم خیلی چیز ها را خوب بفروشیم ، اما اگر الان یک نفر با شما تماس بگیرد و مثلا بگوید که سلام ، من از بیمه ی فلان هستم یا سلام ، من از شرکت پخش فلان هستم می خواهم با شما راجع به این محصول صحبت کنم .

چیزی که در ذهن تان می آید این است : ” وای ! باز تبلیغات . ” این گوش ها و ذهن ها دیگر از این کلمات و از این روش ها پر است . بحث بازاریابی حضوری هم که الان خیلی از شرکت ها بررسی می کنند نسبت به آن درآمدی که ایجاد می کند ، هزینه هایش توجیه پذیر نیست ، یعنی یا سود زیادی ندارد یا اینکه ضرر هم می رساند .

برای همین کلا یک ویژگی که در کل روش های سنتی مشترک می بینید یا سود دهی ندارند یا روز به روز تبلیغات به آن شیوه ها ضعیف تر می شوند ، برعکس در بحث تبلیغات اینترنت روز به روز قوی تر و تاثیر گذار تر می شوند .

این قضیه برای اکثریت ملموس است . فقط باید سریع تر یه آن باور رسید .

فضای اینترنت و سایت :

اینترنت مرز و زمان ندارد . شما جنسی که تولید می کنید ، وقتی در اینترنت تبلیغش را می کنید ، به هر زبانی که باشد ، در هر زمان که جست و جو شود ، به شما پیشنهاد می شود . یعنی تبلیغاتی بدون مرز و زمان و روز به روز مخاطب و کاربر این فضا بیشتر شده و به طبع این رسانه قوی تر می شود .

تبلیغات مدرن :

guide to facebook advertising 850x470 629x360 1

تبلیغات مدرن یک ویژگی خوب و نقطه ی عطف و مثبتی دارد ، اینکه رقبای سنتی ما این فضا را خیلی جدی نمی گیرند . هنوز بیشتر دوست دارند تبلیغات بیلبوردی کنند و سطح شهر را بگیرند .

می خواهند در روزنامه ها تبلیغات کنند و نگاهشان و امید شان به آن مدل تبلیغات است . برای همین ما رقبای سنتی مان را در این فضا نداریم ، یعنی یک فضایی که روز به روز در حال رشد است .

شما ببینید که خیلی از برند های قوی مان در حوزه ی غذایی یا صنعتی در بستر اینترنت تبلیغات چندانی ندارند و هنوز نگاهشان سنتی است . دوست دارند در نمایشگاه ها شرکت کنند ، یعنی ما یک فضای زیادی داریم .

شما می دانید که در روز بیش از چهار میلیارد و ششصد جست و جو در اینترنت انجام می شود که بیش از 80 درصد این جست و جو ها برای دریافت کالا یا خدمات است ؟

یعنی ما الان اقیانوسی از سفارشات داریم و در این اقیانوس دوستان یا رقبای سنتی مان کمرنگ هستند ، چون باور ندارند . برای همین ما تاکید داریم که شما باید کلیه ی هزینه هایی که می خواهید بکنید در فضای مجازی یا در بستر اینترنت و سایتتان باشد  . هر هزینه ای که می خواهید بکنید به سایتتان اختصاص دارد .

اینجا باز دو ابهام یا ایراد برای دوستان به وجود می آید که آیا واقعا اینترنت می تواند مشتری جذب کند و می شود از مشتری پول گرفت ؟

unnamed 2

هر چقدر صحبت می کنیم باز برای ایشان سوال به وجود می آید . برای پاسخ به این سوال اول من در مورد شرکت خودمان می گویم . شرکت آبتین استار بیش از هفتاد درصد از مشتریان خود را از همین تبلیغات و فضای اینترنتی به دست آورده است . ما هیچ نوع تبلیغات محیطی و سنتی نداشته ایم .

اینکه می شود از مشتری پول گرفت یا نه ؟ جنسی را فروخت یا خیر ؟ در خیلی از سایت ها که تبلیغ اینترنتی دارند مثل علی بابا که سالانه بالغ بر پنجاه و هشت میلیارد دلار تراکنش مالی اش است . خیلی از سایت های دیگر مثل دیوار یا دیجی کالا بالای چندین هزار میلیارد تومان در سال تراکنش دارند .

یعنی نگاه کنید در بحث اینکه آیا از سایت می شود مشتری گرفت یا می شود پول گرفت ؟ دوستان باید سریع تر از این ابهام ها خارج شوند . به صورت کاملا ملموس رشد این شرکت ها مشاهده می شود . در این فضا سایت های مختلف در خوزه ها و رقم های مختلف پول می گیرند .

پس روستان عزیز هرگونه هزینه ای که می خواهند بکنند ، نگاهشان اول به سایت و تبلیغات در بستر مجازی باشد ، انشالله این نکات باعث شوند به رشد و درآمدی که در حوزه های مختلفی دارید و مد نظرتان است و می خواهید ، برسید .

البته قبل از پایان دادن به مقاله به یکی از مهمترین سوالات مشتریان عزیز می پردازیم

خیلی از دوستان و مشتریان سوال کردند که چه نوع سایتی را برای کسب و کار خود طراحی کنیم و چقدر هزینه کنیم ؟

جواب این سوال به خودتان برمی گردد . از قدیم گفته اند که هر چقدر پول بدهی همان قدر آش می خوری

پس برای هزینه کردن باید بدانید که هر چقدر بیشتر هزینه کنید به طبع سایت های شما بهتر و بهتر خواهند بود اما خب با شرایطی که شرکت ما برای مشتریان خود در نظر گرفته سعی کرده تا پرداخت هزینه ها به گونه ای باشد تا همه ی افراد بتوانند از این فرصت استفاده کنند .

در رابطه با سایت ها نیز باید بگویم که :

سایت فروشگاهی برای افراد فروشنده که دارای محصولی هستند و یا خدماتی ارایه می دهند کارساز خواهد بود

سایت شرکتی برای شرکت ها و اداره های دولتی و خصوصی طراحی می شوند

سایت شخصی یا همان icv برای افراد که مهارتی دارند و به دنبال دیده شدن هستند و به شهرت فکر می کند مناسب است

امیدوارم که از این مقاله امروز بهره برده باشید در این مقاله سعی کردیم تا در رابطه با این موضوع که بهترین روش تبلیغات چیه ؟ صحبت کنیم و تمام تلاش خود را کردیم تا نکته ای از قلم نیافتد .

شرکت آبتین استار روزهای خوشی را برای شما عزیزان آرزومند است برایارتباط با ما می توانید به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید .

 

 

 

 

علی اصغر خانی
0
برچسب ها

ارسال دیدگاه