طراحی سایت

شاید برای خیلیاتون سوال بشه که چجوری؟ یا مگه میشه؟ اصلا داریم؟ امروز میخوام بگم که آره هم میشه هم داریم چون طراحی سایت برای هر کسب و کاری جواب میده.

unnamed

سایت:

بارها براتون توضیح دادم اما ایندفعه هم میخوام بهتون بگم که سایت بهترین ابزاری هست که میتونه در هر شرایطی بدردتون بخوره و کمکتون کنه. وب سایت دقیقا مثل یه کارمند مودب و با حوصله میمونه که مشتری هاتون رو راهنمایی می کنه.

سایت چیست:

‌ یک وب سایت مجموعه ای از صفحات به هم پیوسته است که از طریق یک آدرس قابل دسترسی هستند، صفحاتی که شامل متن، تصویر، قالب های مختلف و … می شوند.

سایتها را چگونه طراحی میکنند؟

طراحی سایت مراحل متعددی داره. اول باید کسب‌ و کار خودتون رو به خوبی بشناسید و هدف از راه‌اندازی سایت رو مشخص کنید. با توجه به این هدف می‌تونید نوع سایت رو انتخاب کنید. بنابراین نمی‌تونیم بگیم بهترین نوع طراحی سایت چیه.

بعضی از سایت‌ها با استفاده از سیستم‌های آماده و رایگان مدیریت محتوا، طراحی می‌شوند. سیستم‌هایی مانند وردپرس یا جوملا که قالب‌های آماده رو در اختیار طراحان قرار می‌دهند.

استفاده از این نوع سایت‌ها ساده و ارزان و برای اهداف کوچک بسیار مناسبه. حتی ممکنه خودتون هم بتونید یک سایت وردپرسی ساده و غیر حرفه‌ای طراحی کنید. البته اگر حوصله سر و کله زدن با نرم‌افزارها و خواندن متن‌های آموزشی رو داشته باشید!

نوع دیگه ای از طراحی سایت به صورت سفارشی و توسط برنامه‌نویسان حرفه‌ای انجام می‌شه. اگر قالب‌های آماده برای کسب‌ و کار شما کافی یا مناسب نباشند، باید از این روش استفاده کنید.

سایت‌های بزرگی مانند یوتیوب، فیس بوک، دیوار، آپارات و … همگی با این روش طراحی شده‌اند. این نوع برای شرکت‌های بزرگ مناسب تره!

می‌تونید با شرکت‌های طراحی سایت مشاوره کنید. اونها بر اساس نوع کسب‌ و کار و هدفتون، نوع مناسبی رو به شما پیشنهاد می‌دهند.

133 1337272 transparent market clipart different jobs cartoon png png min

چه نوع کسب و کارهایی نیاز به سایت دارند؟

امروزه تقریبا تمامی کسب‌‌ و کارها به سایت نیاز دارند! با توجه به بالا رفتن آمار استفاده از اینترنت و رواج استفاده از گوشی‌های هوشمند، افراد هر جایی که باشند می‌تونند اطلاعات مورد نیاز خودشون رو از طریق سایت‌های اینترنتی یا شبکه‌های اجتماعی پیدا کنند.

به همین دلیل تمامی کسب‌ و کارها، از کلینیک‌های پزشکی گرفته تا سوپر مارکت‌ها به سایتی برای معرفی خودشون نیاز دارند.

وبسایت مثل یک کارت ویزیت یا کاتالوگه که اینترنت اون رو در دسترس همه قرار می‌ده. کسب‌ و کاری که در اینترنت معرفی نشه، خیلی زود از بین میره. البته این روزها شبکه‌های اجتماعی نیز می‌تونند معرف شما در فضای مجازی باشند.

برای راه اندازی یک سایت از کجا شروع کنیم؟

برای راه‌اندازی سایت باید سه مرحله رو طی کنید: طراحی سایت، خرید دامین و اجاره سرور. 

بهترین کار اینه که یک شرکت طراحی سایت معتبر پیدا کنید و کار رو به اون‌ها بسپارید. این شرکت‌ها، برای انتخاب نوع سایت به شما مشاوره میدن و بعد از عقد قرارداد، سایت رو با توجه به ویژگی‌های خواسته‌شده برای‌ شما طراحی می‌کنند. حواستون به انتخاب شرکت باشه و با پیشنهادهای عجیب و غریب وسوسه نشید!

در مرحله بعد باید برای خرید دامین اقدام کنید. این کار رو می‌‌توانید شخصا انجام دهید اما بهتره اون رو هم به شرکت بسپارید. ریزه‌کاری‌های زیادی در این زمینه وجود داره و بهتره توسط افراد باتجربه انجام بشه.

اجاره سرور آخرین مرحله راه‌اندازی سایت هست. منظور از سرور کامپیوتری است که سایت شما روی اون نصب می‌‌شه. برای اجاره سرور به دو صورت می‌تونید اقدام کنید:

اجاره سرور اختصاصی که در آن همه منابع سرور در اختیار یک مشتری قرار داره. هزینه‌های سرور اختصاصی بسیار بالا است و برای سازمان‌هایی با بودجه‌های کافی مناسبه.

اجاره سرور یا هاست اشتراکی که در آن شرکت مالک سرور، آن را با استفاده از نرم‌افزارهای خاصی میان مشتری‌ها به اشتراک میذاره. این تقسیم‌بندی بر اساس قدرت سیستم و پهنای باند انجام میشه.

32f02515 9c6c 4597 bee3 59a11eb8b3d5

نکات مهم در مورد راه ‌اندازی سایت:

  1. قبل از اقدام به راه‌اندازی سایت، کمی در این زمینه تحقیق کنید. روش‌ها و ابزارهای مختلف را بشناسید تا بتوانید از کلاه‌ برداری‌های احتمالی پیش‌گیری کنید.
  2. تبلیغات فراوانی در زمینه طراحی سایت وجود داره. از خدمات شرکت‌های معتبر استفاده کنید و قبل از عقد قرارداد نمونه‌‌کارها و سابقه شرکت رو بررسی کنید. .
  3. از تیم طراحی بخواهید که دامین را به نام شخص شما یا شرکت‌تان ثبت کنند.
  4. گول قیمت‌های خیلی پایین رو نخورید چون ممکنه کار بی‌کیفیتی تحویل بگیرید. قیمت‌های بسیار بالا نیز منطقی نیستند و لزوما به کیفیت عالی منجر نمی‌شوند. قیمت‌های رایج رو می‌تونید با بررسی و تحقیق شناسایی کنید.
  5. پس از طراحی سایت، باید تبلیغات رو شروع کنید. سایتی که کسی اون رو نبینه، به چه درد می‌خوره!؟

در این مطلب به بررسی مفهوم سایت یا وب‌سایت پرداختیم. حالا با توجه به مطالبی که گفته شد می‌تونید تصمیم بگیرید که برای کسب ‌و کار شما بهترین نوع سایت چیست و برای راه‌اندازی آن باید از کجا شروع کنید. فراموش نکنید که سایت معرف شماست و اگر طراحی مناسبی نداشته باشه و تجربه خوبی برای بازدیدکنندگان رقم نزنه، به ضررتون عمل خواهد کرد.

اگر این پست براتون مفید بود، آبتین استار رو به دوستاتون هم معرفی کنید. اگر از داشتن وب سایت تجربه ای دارید حتما با بقیه کاربران آبتین استار در میون بگذارید.

همچنین اگر سوالی درباره ی آبتین استار دارید از طریق ارسال دیدگاه در پایین همین صفحه ارسال کنید در خدمتتون هستم و اگر مایلید تیم آبتین استار در تمامی مراحل همراه شما باشه حتما با ما تماس بگیرید.

 

 

علی اصغر خانی
0
برچسب ها

ارسال دیدگاه