فروش موبایل

شاید اینبار هم کمی گفت و گویمان طولانی شود اما آیا مشتاق این نیستید که بفهمید معجزه ای برای فروشندگان موبایل به چه معناست؟

معجزه در لغت نامه دهخدا اینگونه معنی شده است:

“آن چیزی که مردم از آوردن آن عاجز باشند.

امر خارق العاده ای که مایه ٔ خیر و سعادت باشد.”

معجزه در هر امری ناممکن نیست و این معجزه را میشود با سعی و تلاش به دست آورد اما معجزه را باید خودت به وجود آوری.

گفت و گوی امروزمون درباره ی معجزه های پیامبران و بزرگان دینی و افراد دیگه نیس. بحث امروزمون درباره معجزه ای برای فروشندگان موبایله.

این معجزه برای همه ی کسب و کارها میتونه اتفاق بیافته اما خب اینبار میخوایم درباره ی کسب و کار موبایل فروش ها صحبت کنیم.

اگه چند دقیقه ای رو باهامون وقت بگذرونین قول میدم هم اطلاعاتی از گذشته بهتون بدم و هم اینکه به فروشندگان عزیز در این زمینه کمکی هرچند ناچیز بکنم.

پیشینه موبایل:

اولین موبایل توسط آقای کوپر در 14 فروردین 1352 شمسی اختراع شد یعنی در سال 1973 میلادی.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید اولین کسی که در جهان با تلفن همراه ارتباط برقرار کرد، مارتین کوپر بود. وی مدیر اسبق شرکت AT&T  در آوریل 1973  اولین تماس غیر تجاری با موبایل را به نام خود ثبت کرد اما این تکنولوژی بیست سال بعد وارد کشور ما شد.

ورود موبایل به ایران:

در مردادماه سال 1372، اولین آگهی برای معرفی تلفن همراه در روزنامه های سیاه و سفید اطلاعات کیهان به چاپ رسید که برای بسیاری از هموطنان ما “تلفن همراه موضوع تازه و عجیبی به نظر می رسید. ” فراخوان برای ثبت نام نخستین شبکه تلفن متحرک جیبی” تیتری بود که آن روزها نظر بسیاری را به خود جلب کرد.

اولین ثبت نام تلفن همراه کشور در تیرماه 1372 با حداقل استقبال روبرو شد؛ به طوری که در نهایت شرکت مخابرات ایران و شرکت پست توافق کردند به کسانی که در‌این زمینه بازاریابی کنند و قادر باشند یک یا چند مشتری را جذب کنند، مبلغی به عنوان پاداش پرداخت شود اما مشخص نیست در ایران چه کسی اولین مکالمه با تلفن همراه در کشور را از آن خود کرد.

متقاضیان باید هزینه هایی را برای دریافت سیم کارت، اشتراک، نصب و بهای گوشی می پرداختند.

سرانجام با تبلیغات فراوان، در سال 1374 جمعا 9 هزار و 947 نفر برای دریافت تلفن های همراه تقاضای خود را ارائه کردند، با آمدن اولین تلفن های همراه در دستان مردم، سیل عظیم تقاضا برای دریافت تلفن های همراه پشت درهای پست کولاک کرد و منجر به بالا رفتن قیمت سیم کارت حتی به بالاتر از 3 میلیون تومان شد.

اولین تلفن های همراه کشور تنها محدود به مکالمات صوتی بودند و مشترکان برای استفاده از سرویس پیامکی باید به دفاتر مخابراتی مراجعه کرده و برای دریافت پیام کوتاه ثبت نام می کردند. گفته می شود که اولین پیامک در کشور ما در سال 1381 ارسال شد.

این از تاریخچه ی ورود موبایل به ایران که توی سایت ها وقتی داشتم جست و جو می کردم به چشمم خورد و یه مطالعه ای روی اونها داشتم و به نظرم جالب اومد واسه همین برای شما هم گذاشتم تا یه اطلاع کافی از تاریخچه ی موبایل داشته باشید.

اما بریم سراغ ادامه مطلب خودمون…

راستشو بخواین بنده قبل از ورود به حرفه ی فروش، مدتی را برای آموزش تعمیرات موبایل در استان تهران گذرانده ام. میدان شهدای هفتم تیر خیابان قائم مقام فراهانی، کلاس آموزشی برگزار میشد و بعد از اون چند ماهی رو در یکی از تعمیرات تخصصی موبایل مشغول به کار شدم.

آقامحمد که صاحب مغازه بود و تعمیرات رو خیلی خوب انجام میداد همیشه میگفت:

میدونی یک فروشنده ی موبایل یا تعمیراتی اگه روش بازار دستش باشه چی میشه؟ میدونی اگه مشتریه خودش رو بشناسه چی میشه؟ (وقتی سکوت منو دید خودش جواب داد) عالی میشه پسر…

گفتم خب روش بازار چیه؟ حالا این به کنار مشتری رو باید از کجا بشناسیم؟

یه خنده ی کرد و گفت:

روش بازار دیگه مثل ده بیست سال پیش نیست. جوهره ی بازار حالا شده فضای مجازی و اینترنت. مثلا خود من اکثر فروشهام از طریق سایت و اینستاگرام انجام میشه. الان روش بازار توی دنیای مجازی و سایت خلاصه میشه. (یه سرفه ای کرد و گفت) حالا بخوای مشتری رو بشناسی کجا باید بری؟

گفتم : اینترنت دیگه.

گفت: آ باریکلا…

فقط با یه سرچ کوچولو میتونی بفهمی که مشتری هات دنبال چه نوع گوشی و چه لوازم جانبی هایی هستن میتونی متوجه بشی اکثر تعمیرات گوشی روی چه نوع قطعه ای انجام میشه.

وقتی اینا رو بفهمی میتونی توی سایت خودت اطلاعات مربوطه رو بذاری اینجوری افراد زیادی مشتریت میشن خوبیشم اینه که مشتری هر جای دنیا هم که باشه میتونه مشتری مخصوص خودت بشه.

حالا هرچند رقیبای زیادی هم هستن اما خب مطمئن باش تلاشت بی نتیجه نمی مونه. اول از همه هم یه سایت موبایل و تعمیرات برای شهر خودت بزن، جوری که مردم شهرت بدونن همچین سایتی از همشهریشون هست بعد از اون ایشالله سایتت از شهر خودتونم فراتر میره کل ایران باخبر میشن.

راست میگفت، آقامحمد رو میگم.

همیشه طراحی یک سایت عالی و یک پیج اینستاگرام رو معجزه ای می دونست که میتونه برای هر فروشنده ای رخ بده. چندسالی از این ماجرا میگذره و راستشو بخواین بخاطر یه سری از مشکلات متاسفانه نتونستم وارد بازار موبایل بشم اما خب هنوزم خیلی از دوستام که شغلشون حالا یا مستقیم یا غیر مستقیم مربوط به موبایل میشه رو تا جایی که بتونم راهنماییشون میکنم.

به همشون میگم که برای پیشرفتشون نباید فقط به فروش موبایل و لوازم جانبی یا تعمیراتش بپردازن. اگه کنار همه ی اینا یه آموزش برای تعمیرات موبایل یا اگه نشد آموزش برای تنظیمات یا نصب و راه اندازی برنامه یا اگه اینم نشد کارکرد گوشی های مختلف و یا ترفندهای موبایل که ماشالله فراوون هم هستند یا بازم اگه نشد یه اطلاع رسانی داشته باشید که این خودش براتون حسابی مشتری میاره.

این آموزش ها یا اطلاع رسانی هاتون رو میتونید توی سایتهاتون قرار بدین تا هم مردم ازش استفاده کنند و هم خودتون یه سودی از اینها ببرین.

یادش بخیر همیشه آقا محمد میگفت:

” معجزه رو باید بسازین نه اینکه بشینید و منتظرش باشید.”

مطمئن باش تلاش در هر کسب و کاری جواب میده. فکرت رو مثبت کن و ثروتمند فکر کن این افکار به همراه تلاش خودت، بی نهایت موثره. اینو از من داشته باش…

موبایل یک وسیله ای هست که مدام هر روز داره پیشرفت می کنه و مدل های جدید با آپشن های تازه وارد بازار میشه و الان دیگه فکر کنم بچه ای هم که تازه متولد شده یه موبایل دستش میدن که به جا زنگولک با اون سرگرم بشه.

اینو دیدم که میگما…

پس کسب و کار موبایل و لوازم جانبی روز به روز داره بهتر میشه و از این بابت باید شاکر خدا باشیم مطمئن باشید اگه یکی از همکاراتون هم میگه مشتری نیست و لعنت به این روزگار دیگه فروش بد شده و از اینجور حرفا و هر روز داره به دنیا و بقیه ناسزا میگه تنها دلیل نفروختنش خودشه.

چون هنوز راه فروشندگی رو بلد نشده و مثل گذشته توی دنیای سنتی گیر افتاده اما میخواد فروش دنیای مدرن رو داشته باشه.

فروش توی دنیای مدرن لازمه ی یک روش مدرنه.

پس برای فروش بیشتر و دریافت معجزه ای برای فرشندگان موبایل میتونید با ما همراه باشید و از مشاورین فروش ما کمک بخواهید.

شماره تماس آبتین استار:

09178522925

تماس باما

علی اصغر خانی
0
برچسب ها

ارسال دیدگاه