پیش به سوی فروش بیشتر

امروز میخواهیم درباره موضوعی به عنوان یک قدم ساده برای فروش بیشتر با هم صحبت کنیم.

برای فروش هر محصولی روشهای گوناگونی وجود داره ، راه های رفته و نرفته ی بسیاری هست که می تونید هر کدومش رو امتحان کنید تا به نتیجه دلخواهتون برسید.

اما شنیدین که میگن ” آدم های باهوش از شکست خودشون تجربه میگیرند اما آدمهای نابغه از تجربه ی دیگران”؟

بهتره نابغه باشیم تا باهوش…

شاید حرفم یه خورده تکراری باشه اما دیگه زمانی برای رفتن مسیر و شکست و کسب یه تجربه ی تازه نمونده و هر عاقلی میتونه بفهمه که در این مسیر بهترین پیشنهاد، مشاوره از دیگرانه.

کسانی هستند که این راه رو قبلا رفتن، شکست ها رو تجربه کردن و تجربه ها رو به دست آوردند و زمانی که تجربه ی خودشون رو در اختیار شما قرار میدن شما مطمئن تر و با اعتماد بیشتری مسیرتون رو پیش خواهید برد.

اما از کسانی کمک بگیرید که خاک خورده ی مسیرتون باشن، سنگ ریزه های مسیر رو دونه دونه شمرده باشن.

بگذریم.. بریم سراغ بحث خودمون:

به صورت کلی دو روش فروش در دنیای امروزه وجود داره: فروش سنتی و مدرن.

در این مقاله با بررسی این دو روش و با کمک یکدیگر میخواهیم یک قدم ساده برای فروش بیشتر رو پیدا کنیم. پس برای همکاری با من در نوشتن این مقاله و بررسی این دو روش حاضری؟

بزن بریم…

فروش سنتی:

وقتی حرفی از فروش سنتی میشه منظور ما مبادله کالا به کالای دوران انسان های اولیه نیست.

در دنیای امروزه برای کسب بیشترین فروش به روش سنتی تنها راهی که وجود داره تبلیغات زیاده که این تبلیغات هم به صورت رسانه ای (تلویزیون، رادیو و …)، بیلبوردی، تراکتی و غیره انجام میشه البته هرچند بنده به شخصه با خیلی از افراد هم رو به رو شدم که حتی با مقوله تبلیغات نیز به کلی مخالف بودند.

نمیگم فروش سنتی و یا تبلیغاتی که در اینباره داره انجام میشه اشتباهه، نه.

اما خب معایب زیادی داره که خیلی ها رو از مقوله تبلیغات منصرف کرده و یا آن ها رو متقاعد کرده که درصورت کمبود بودجه و یا کوچکترین ضرر، تبلیغات را از لیست بودجه بندی خود حذف کنند.

حاضرید با هم یه مروری روی این معایب داشته باشیم؟

خب پس بریم سراغ معایب تبلیغات در فروش سنتی:

اولینش هزینه های زیادیه که بر دوش شما میذاره. به عنوان مثال تبلیغات تلویزیونی و رادیویی رو در نظر بگیرید.

هر برنامه در تلویزیون و رادیو دارای ((طبقه)) است که هزینه تبلیغات بر اساس این طبقات محاسبه میشه و قیمت پایه تبلیغات به صورت ثانیه ای انجام میشه. این قیمت به جز فروردین ماه در ماه های دیگه درصدی نیز افزایش میابد به خصوص در اسفند ماه که این مقدار افزایش درصد نزدیک به 60 درصد می رسد.

طبق آماری که در اختیار دارم در سال 92 هر ثانیه آگهی در تلویزیون ایران در طبقه اول، دو هزار تومان و در طبقه 35 که بالاترین طبقه آگهی هاست، یک میلیون و هشتاد هزار تومان بوده است. البته برای برخی از برنامه های پر مخاطب درصدی نیز به طبقه 35 اضافه میشود.

به عنوان مثال در برنامه ورزشی 90، هر ثانیه تبلیغات آن برابره با  8 میلیون و 143 هزار تومان.

و اما در سال 98:

قیمت پایه هر ثانیه تبلیغات در تلویزیون در طبقه اول 35 هزار تومان قیمت دارد و همینطور افزایش پیدا میکند تا در طبقه 35 که یازده میلیون تومان محاسبه شده است.

قیمت پایه هر ثانیه در رادیو در طبقه اول 35 هزار تومان و در طبقه ی 35، دو میلیون و 420 هزار تومان محاسبه میشود.

همانطور که از طبقه اول بالا می رویم قیمت نیز افزایش میابد و در طبقه 35 آخرین قیمت محاسبه میشود.

اما با این حال این ارقام قیمت پایه است و در ماه های سال درصدی افزایش می یابد که دیگر لازم نمی دانم آن درصدها را در این مقاله بگنجانم.

دومین عیب اینگونه تبلیغات محدودیت مکانی و زمانیست.

عذر خواهی میکنم ولی باز مجبورم که از شما بخوام تبلیغات تلویزیونی و یا بیلبوردی رو در نظر بگیرید. یک بیلبورد در نقطه ای از شهر نصب میشه با محدوده زمانی یک ماه.

این بیلبورد فقط در همان نقطه به اندازه یک ماه می ماند و تنها اشخاصی می توانند با آن تبلیغ رو به رو شوند که از آن محل عبور کنند در غیر این صورت بقیه ی اشخاص این تبلیغ بیلبوردی را نمی بینند. یعنی از 100 درصد مردم تنها 30 الی 40 درصد، این تبلیغ را مشاهده کنند.

زیرا بسیاری از افراد حتی اگه از اون محل عبور کنند امکان داره که بیلبورد یا بنر نصب شده رو نبینند.

تلویزیون…

شرکتی که قرار است تبلیغ محصولش، داخل تلویزیون انجام بشه فقط به اندازه چند دقیقه آن هم بین برنامه فرصت داره که محصولش رو معرفی کنه.

حال، درصورتی مردم آگهی تبلیغات رو می بینند که در همان زمان مشغول دیدن برنامه باشند در این صورت تنها میتوانند با آن تبلیغ رو به رو شوند پس درصدی از مردم که تلویزیون نمی بینند تکلیفشان چیست؟.

نکته ای را به عنوان هدیه از من داشته باشید “شما در فضایی باید تبلیغ کنید که محدودیت زمانی و مکانی نداشته باشد”

در فروش سنتی، اگر تبلیغ کنیم که هزینه های زیادی را باید متحمل بشیم. اگرم بخوایم تبلیغ نکنیم خیلی سریع از دور رقابت ها کنار رفته و رقبای ما پیشی میگیرند.

پس به نظر شما چه کاری باید انجام داد؟

فروش مدرن:

دنیا به سرعت به سمت علم و تکنولوژی، هوش مصنوعی، اینترنت و ارتباطات پیش میره که در همین روزها شاهد پیشرفت های زیادی در زمینه فروش مدرن و یا اینترنتی خواهیم بود.

هرچند تا به حال نیز رشد چشمگیری داشته اما هنوز برای پیشرفت، قدم های زیادی برنداشته است و این امکان وجود داره که خیلی بیشتر از این ها رشد کنه.

پس تنها راهی که برای تمامی کسب و کارها پیشنهاد میشود حضور در اینترنت و فضاهای مجازیست.

باید در گوگل دیده شوید یا هر جایی که مشتری سر میزند. چه در گوگل چه در اینستاگرام و بقیه ی فضاهای دیگر.

تنها راهیست که تمامی هزینه های شما را کاهش داده و محدود به زمان و مکان نیست.

پس این همان قدمیست که هنوز برنداشته اید…

یک قدم ساده برای فروش بیشتر و راهی بسیار موثر برای شما و کسب و کارتون.

این همان فروش به روش مدرن است. فروش خودت رو بدون هزینه های سرسام آور، به مرور و به سرعت افزایش خواهی داد.

فقط یادت باشه در هر کدام از روشها که قرار داری کمی فکر کن، بسنج و ببین.

در ابتدای مطلب بهت گفتم که راه نرفته ای هست. اما برای شروع این راه باز هم بایست، نرو. اول فکر کن و از دیگران کمک بخواه که تجربیات این راه رو بهت نشون بدن از این طریق خیلی سریع نتیجه میگیری.

فقط یادت باشه در کنار این راه همدلیست.

با مشتری همدلی کن…

شرکت آبتین استار تمام راه های نرفته را رفته و تجربه کافی برای هر مسیری را دارد. برای اینکه بخواین در مسیر مدرن قرار بگیرین با ما در ارتباط باشید. با جان و دل همراهیتان خواهیم کرد.

 

شماره تماس شرکت آبتین استار:

09178522925

تماس با ما

علی اصغر خانی
0
برچسب ها

ارسال دیدگاه