آموزش ارتباط با مشتری

آیا تا به حال به آموزش نحوه ی ارتباط با مشتری فکر کرده اید؟

امروز کمی در رابطه با اینکه چگونه مشتری ما را پیدا کنیم و اینکه چگونه با مشتری ارتباط برقرار کنیم صحبت خواهیم کرد.

پس این مطلب رو حتما تا آخر بخونید.

مشتری

مشتری کیست؟ بذارید خودمونی بهتون بگم هر کسی که محصولی رو بخواد و برای به دست آوردن اون محصول هزینه کنه مشتریه ..

حالا چجوری این مشتری رو برای خودمون داشته باشیم و نگهش داریم؟

الان کامل براتون توضیح میدم پس همراه ما باشید.

587 2 2b

نحوه ی ارتباط با مشتری

برای اینکه یه فروش عالی و خوبی داشته باشید باید مشتری خوبی هم داشته باشید. قبل از اینکه مشتری بیاد و باهاش صحبت کنید باید یه زمینه هایی رو فراهم کنید.

در ابتدا، کاری بکنید که مشتری شما رو ببینه و با شما و محصولتون آشنا بشه در نهایت کاری کنید که بهتون اعتماد کنه و بعد از همه ی اینها محصول رو ازتون بخره.

این روند در جلسات حضوری خیلی راحت تر اتفاق خواهد افتاد اما خب حضوری هم اگر بلد نباشید چجوری صحبت کنید مشتری چیزی از شما نمی خره.

در مواقع غیر حضوری هر چند مشتری کمتر اعتماد می کنه اما تکرار این اتفاقات باعث بهتر شدن روابط شما و نحوه ی ارتباط گیریتون میشه و این میتونه طی چند ماه شما رو تبدیل کنه به فروشنده ای که تمام مشتری هاش بهش اعتماد دارند و راحت خرید میکنند. حتی از حضوری هم بهتر.

خب زمینه هایی که باید فراهم بشه تا مشتری سراغمون بیاد چیه؟

زیاد دیده شدن: در تمام فضاهای مجازی ردی از خودتون به جا بگذارید.

در اینستاگرام که حتما فعالیت داشته باشید تلگرام و واتساپ هم فراموش نشه. اما یه نکته ای رو باید خدمتتون بگم و اونم اینکه توی واتساپ به هیچ وجه گروه تشکیل ندید اینجوری برای دعوت کردن اعضا و یا همون مشتری ها به گروه باید حتما شماره هاشون رو داشته باشید.

خب بعضی از مردم دوست ندارند شماره هاشون رو به شخص دیگه ای بدن و اینکار مجموعه و محصول شما رو بد جلوه خواهد داد.

فقط توی تلگرام کانال بزنید و مطالب رو اونجا برای مشتری هاتون قرار بدین.

فیلم گرفتن از محصول هنگام ارسال محصول یادتون نره. فیلمها رو داخل آپارات، تلگرام و اینستاگرام قرار بدین.

خیلی از مشتری ها از طریق آپارات شما رو پیدا می کنند و باهاتون ارتباط می گیرند.

مهمترین اصل و بهترین راه داشتن یک سایت برای محصولتون هست چون 60 درصد از مشتری ها از طریق گوگل شما رو خواهند دید. پس طراحی یک سایت زیبا و شکیل برای محصولتون فراموش نشه.

میتونید سایتتون رو خودتون طراحی کنید البته اگه حوصله آموزش دیدن و کدنویسی رو داشته باشید

در غیر اینصورت به نظر من این کار رو به کاردان بسپارید به شرکتی که کارش طراحی سایت باشه و خیلی سریع براتون طراحی کنه. به هر شرکتی هم مراجعه نکنید قیمت ارزان نشانه ی دلسوزی و بهتری اون شرکت نیست.

قبل از هرچیزی یکسری ویژگی هایی رو باید در نظر بگیرید و بعد با شرکت طراحی سایت هماهنگ کنید.

18 8 14 171310vodafone uk contact number

تماس مشتری:

زمانی که زیاد دیده بشید اعتماد اولیه در مشتری ایجاد خواهد شد و تصمیم میگیره که با شما تماس بگیره.  مشتری هایی که توی خریدهاشون  جدی هستند بیشتر تماس میگیرند اما خب اندکی از آنها هم از طریق واتساپ و دایرکت پیام میدن.

حالا مشتری تماس گرفت چیکار باید بکنیم؟

اطلاعات کافی درباره ی محصول خودتون داشته باشید. در ابتدا خودتون رو معرفی کنید و از مشتری هم نام و یا فامیلی رو بپرسید.

زمانی که شما خودتون رو معرفی میکنید مشتری هم احساس میکنه که باید خودش رو معرفی کنه پس وقتی می پرسید شما آقای یا خانم… طرف سریع اسم یا فامیلی خودش رو میگه.

بعد از اون سعی کنید شنونده ی خووبی باشید. یعنی فقط به حرفهای مشتری گوش بدید اگه سوال پرسید پاسخ دقیق بدین سعی کنید دوست و مشاور خوبی باشید نه شخصی که فقط هدفش فروختن جنسش باشه.

وقتی از ته قلب به عنوان یه دوست سعی کنید مشتری رو راهنمایی کنید که فلان جنس یا فلان محصول برای اون خوب هست مشتری این رو درک میکنه.

گفتم در ابتدا، اطلاعات کامل از مشتری بگیرید بین صحبت هاتون ازشون بخواین نام شهرشون منطقه ای که در آن هستند رو به شما بگن و این باعث میشه بهتر  راهنماییشون کنید البته زیاده روی نکنید چون ظاهر خوبی نخواهد داشت.

مدت زمان تماس شما نباید بیشتر از 5 دقیقه طول بکشه اما اگر مشتری سوال های زیادی پرسید و مدام صحبت میکرد در این صورت اشکالی نداره. ولی به طور معمول مدت زمان تماس باید 5 دقیقه باشه.

بعد از رد و بدل کردن اطلاعات و مشاوره ای که درباره ی محصول به مشتری میدین مشتری تصمیم میگیره که از شما خرید بکنه یا نه.

مطمئن باشید مشتری قبل از تماس با شما با خیلی از رقبای شما نیز صحبت کرده و اگر شما در صحبتهاتون نتونید کمکش کنید به سراغ رقیب شما خواهد رفت.

یه نکته ای رو که فراموش کردم بگم و اصلی ترین نکته هم هست قیمت محصوله.

اگر در تماس تلفنی ازتون قیمت محصول رو پرسید به هیچ وجه در تماس اول قیمت رو نگید.

در جواب مشتری بگید اگه اجازه بدین قیمت رو بررسی میکنم و بهتون اطلاع میدم و یا جمله هایی از این قبیله…

سعی کنید راهی برای تماس بعدی ایجاد کنید چون هرچه ارتباط بیشتر باشه اعتماد مشتری و صمیمیت بین شما بیشتر خواهد شد.

88346e93 c8b9 4e45 982f 4c3cfc15d223

اعتماد سازی و قیمت:

زمانی که در اکثر فضاهای مجازی و گوگل حضور داشته باشید 50 درصد از مسیر اعتماد سازی رو جلو رفتید. در حین تماس نیز 20 درصد دیگر رو با صحبتها و مشاوره هایی که میدین میتونید به دست بیارید.

اما 30 درصد ما بقی رو در پیگیری هاتون باید به دست بیارید.

زمانی که مشتری باهاتون صحبت کرد تصمیم میگیره که از شما بخره یا نه. اگه از شما خرید کرد که هیچ اما اگه خریدی انجام نداد باید پیگیری کنید. به عنوان مثال دو یا سه روز بعد از صحبت میتونید با مشتری تماس بگیرید و علت خرید نکردنش رو بپرسید البته مستقیم این سوال رو مطرح نکنید چون ممکنه مشتری بگه مگه فضولی!

اینجوری سوال کنید:

سلام آقای فلانی بنده خانی هستم. برای نظرسنجی در رابطه با ارائه بهتر خدمات با شما تماس گرفتم میخواستم بدونم علت اینکه از ما خرید نکردید چی بوده البته در جواب چنین سوالی مختارید اما با پاسخ خودتون میتونید در روند بهبود هر چه بهتر ارائه خدمات و محصولمون ما رو یاری کنید.

آدما ذاتشون اینه که حرفشون خریدار داشته باشه و شخصی ازشون نظر بپرسه. این توی ذات همه ی ما آدما وجود داره پس مطمئن باشید پاسخ خواهند داد.

علت خرید نکردنش رو به شما میگه. اینجا دوتا اتفاق میافته:

اول اینکه شما نقاظ ضعف خودتون رو پیدا میکنید و دوم اینکه اگر دیدید جایی رو اشباه متوجه شده و یا واقعا محصول شما از همه لحاظ بهتر هست میتوند براش دلیل بیارید که محصول ما از این لحاظ بهتره.

در هر حال چون مشتری خرید کرده دیگه اون لحظه اشتیاقی به خرید دوباره ی محصول نداره اما در ماه های بعدی اگه احتیاج داشت با پیگیری که انجام دادید سریع نام شما و محصولتون توی ذهنش میاد و اول با شما تماس میگیره.

در قیمت انصاف داشته باشید به خصوص اگه تازه کارید میزان سود خودتون رو کمتر در نظر بگیرید تا مشتری ها از شما خرید کنند بعد به مرور زمان میزان سود خودتون رو بالا ببرید.

اما بالا بردن سود هم باید منصفانه باشه.

اگر خیرخواه مردم باشید این خود اعتماد میاره و مردم خیلی سریع متوجه خیرخواهی شما خواهند شد و باعث فروش بیشتر شما میشه.

پس در مبحث نحوه ی ارتباط با مشتری زیاد دیده شدن مهم هست که طراحی سایت یکی از مهم ترین شاخصه های این مطلب قرار میگیره و اعتماد سازی و در آخر چگونگی مذاکره با مشتری است.

حال چه حضوری باشد چه غیر حضوری.

حضور در فضای مجازی و طراحی یک سایت زیبا فراموش نشود. در این امر شرکت آبتین استار با نجربه ای بیش از 10 سال میتونه به شما کمک کنه.

طراحی سایتهاتون رو به ما بسپارید.

تماس باما

علی اصغر خانی
0
برچسب ها

ارسال دیدگاه