طراحی سایت با وردپرس

در این مقاله میخواهیم به طراحی سایت وردپرس بپردازیم و به صورت کامل همه چیز درباره سایت وردپرسی ، طراحی سایت وردپرسی، قیمت سایت وردپرس ، نحوه طراحی ، و اینکه چطور یک سایت وردپرسی بسازید یا سفارش دهید را توضیح میدهیم .

دوست عزیزم اگر به دنبال طراح سایت وردپرس هستید با من تماس بگیرید . 09178522925

خواندن این مقاله را ادامه دهید تا همه چیز را در مورد وردپرس بیاموزید. 

 

قیمت طراحی سایت وردپرس

هزینه و تعرفه طراحی سایت وردپرس به موارد گوناگونی بستگی دارد .

از آنجایی که قیمت و هزینه طراحی سایت یک موضوع کیفی است و به موارد متعددی بستگی دارد در اینجا عوامل موثر بر هزینه سایت وردپرسی را برای شما به صورت خلاصه مینویسم.

و در اینجا نیز لینک جدول قیمت طراحی سایت وردپرس را برای شما قرار میدهم که پس از ورود به لینک میتوانید از قیمت کلیه خدمات طراحی سایت چه وردپرسی و چه غیر وردپرسی آگاه شوید .

عوامل موثر بر قیمت سایت وردپرسی 

  1. تجربه طراح سایت 
    1. هرچه تجربه طراح سایت بیشتر باشد مبلغ و هزینه بیشتری از شما خواهد گرفت و طبیعتا سایت بهتری برای شما اماده خواهد کرد.
  2. قالب آماده استفاده میکنید یا قالب سفارشی 
    1. اگر قالب های آماده را استفاده کنید صرفا باید هزینه خرید قالب را پرداخت کنید و اگر نیاز به قالب سفارشی یا اختصاصی داشته باشید بر اساس نوع قالب و گرافیک مورد نظر و امکانات مورد نیازی که دارید قیمت تعیین میشود.
  3. چه امکاناتی را نیاز دارید.
    1. اینکه چه نیاز ها امکانات و قسمت هایی سایت شما دارد در قیمت گذاری سایت شما موثر است .
  4. پلاگین های مورد نیاز برای راه اندازی سایت
    1. برای راه اندازی یک سایت وردپرسی نیاز به تعدادی از پلاگین ها یا افزونه داریم هر چه سایت شما گسترده تر باشد به پلاگین های بیشتری نیاز دارید و باید هزینه خرید هر پلاگین را جداگانه بپردازید.
  5. هاست 
    1. هر چه تعداد کاربران سایت شما بیشتر باشد و مصرف پهنای باند بیشتری داشته باشید نیاز به هاست قدرتمند تری دارید وقیمت هاست ها بر اساس سخت افزار و قدرت آنها و شرکت هاستینگ مشخص میشود بهترین انتخاب این است که با مشورت طراح سایت خود یک هاست مناسب انتخاب کنید 
  6. دامنه 
    1. دامنه یا همان ادرس سایت با پسوند های مختلف نظیر .com و ir و … موجود میباشد که قیمت های متفاوتی دارند .
  7. امنیت و کانفیگ امنیتی 
    1. امنیت سایت بسیار مهم است و انجام این امور دستمزد خاص خودش را دارد.
  8. سئو 
  9. سرعت سایت 
    1. برای اینکه سایت پر سرعتی داشته باشید هم نیاز دارید که کدهای سایت بهینه شوند هم هاست خوبی را خریداری کنید . طبیعتا هر چه سرعت سایت بهتر باشد هزینه طراحی بیشتر است 
  10. پشتیبانی
    1. یک طراح خوب و حرفه ای حتما موارد مربوط به پشتیبانی و هزینه های مربوط را در قرار داد طراحی سایت می آورد .

 

در این قسمت میخواهیم طراحی سایت با وردپرس را توضیح دهیم در قدم اول باید به این پرسش پاسخ دهیم  وردپرس چیست ؟

اما آیا قبل از پاسخ به سوال وردپرس چیست با مفهوم cms آشنا هستیم ؟

سیستم مدیریت محتوا یا cms چیست ؟

اگر cms  ها را نمیشناسید این پاراگراف را بخوانید و اگر میشناسید به پاراگراف بعدی بروید تا توضیح بدهیم که وردپرس چیست  .

سی ام اس یا content management system  یعنی سیستمی که نشر محتوا را مدیریت میکند نمایش محتوا را مدیریت میکند .

در واقع به سیستمی که شما مطالب و محتوای وبلاگ و وب سایت خود را با ان مدیریت میکنید cms میگویند.

سی ام اس های مختلفی وجود دارد که یکی از انها وردپرس است برخی دیگر از سی ام اس ها مانند جوملا پرستاشاپ ، دروپال مجنتو  و … وجود دارند .

برخی ها هم از سی ام اس هایی که وجود دارد خوششان نمیاد یا اینکه نیازشان خیلی خاص هست و این سی ام اس ها نیاز انها را برطرف نمیکند و برای خودشان cms اختصاصی یا همان سیستم مدیریت محتوای اختصاصی مینویسند و ایجاد میکنند که در زبان عامه به ان طراحی سایت اختصاصی یا طراحی سایت کدنویسی میگوییم .

وردپرس چیست ؟

wordpress logo

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا میباشد که میتوانید از این سیستم برای مدیریت وب سایت خود انتشار و مدیریت محتوای وب سایت استفاده کنید .

وردپرس چه ویژگی هایی دارد ؟

    • وردپرس با زبان برنامه نویسی php ایجاد شده است.
    • در سیستم وردپرس ما میتوانیم از قالب های مختلف استفاده کنیم که یا اماده هستند و از قبل نوشته شده اند یا قالب دلخواه خود را میتوانیم ایجاد کنیم  .
    • شاید برای شما سوال پیش بیاید که قالب چیست ؟ به زبان ساده قالب تشکیل دهنده اجزای ظاهری وب سایت شما میباشد.
    • در سیستم وردپرس از موجودیتی به نام پلاگین استفاده میشود در مورد اینکه پلاگین چیست در پاراگراف بعد توضیح میدهیم.
    • پلاگین ها سیستم هایی هستند که توسط زبان برنامه نویسی پی اچ پی نوشته میشوند و به هسته وردپرس متصل میشوند فواید پلاگین ها این است که با استفاده از انها میتوانیم ویژگی هایی را به سایت خود اضافه کنیم که در حالت پیشفرض وردپرس وجود ندارد .
    • به عنوان مثال هسته وردپرس برنامه امار را ندارد ما میتوانیم برای ان یک پلاگین بنویسیم یا از پلاگین های اماده که دیگران نوشته اند استفاده کنیم و این امکان را به وب سایتمان اضافه کنیم
    • وردپرس متن باز است  ( در مورد متن باز بودن و … میتوانید در گوگل جست جو کنید ).
    • وردپرس به شدت قابل توسعه است.

مزایای وردپرس ؟

  • قابل توسعه بودن : به علت وجود سیستم هایی مانند قالب و پلاگین هایی که میتوانیم طراحی کنیم و به وردپرس اضافه کنیم وردپرس سیستمی است که واقعا تا ابد قابل توسعه است.
  • راه اندازی سریع : با توجه به اینکه وردپرس متن باز است و تعداد زیادی برنامه نویس روی ان کار میکنند همیشه بیشتر نیاز های روتین از قبل برایش برنامه ها و پلاگین هایی نوشته شده و به راحتی با نصب پلاگین های مورد نیاز میتوانیم سایتمان با قابلیت های مورد نیازمان را راه اندازی کنیم .
  • قالب های اماده زیاد : با توجه به اینکه برنامه نویسان زیادی بر روی وردپرس کار میکنند نیازهای کاربران را تشخیص داده اند و بر اساس نیاز کاربران تعداد زیادی قالب را تهیه کرده اند و به صورت رایگان یا پولی در اختیار کاربران قرار میدهند و این موضوع در صرفه جویی زمان و راه اندازی سریع وب سایت بسیار کمک کننده است و کاربر نیز میتواند از بین تعداد زیادی قالب و ظاهر از پیش اماده شده سریعا یک مورد را انتخاب کند . راهنمای انتخاب قالب را هم اینجا گذاشتم میتونید بخونید.
  • پلاگین های توسعه داده شده :  براساس نیاز کاربران برنامه نویسان پلاگین های زیادی را توسعه داده اند و به صورت رایگان و پولی در اختیار شما است تا بتوانید ویژگی های مورد نظرتون را با استفاده از پلاگین ها به سایت خود اضافه کنید.

خب حالا که سی ام اس و وردپرس را شناختیم به سوال اصلی برمیگردیم یعنی طراحی سایت وردپرس

طراحی سایت وردپرس

طراحی سایت وردپرس یعنی اینکه با استفاده از سیستم وردپرس قالب ها و پلاگین ها و امکاناتی که در اختیار ما قرار داده است طبق سلیقه و نیاز خودمان یک سایت طراحی کنیم .

در ادامه بررسی میکنیم که آیا خودمان میتوانیم سایت وردپرسی را طراحی کنیم یا نه و اینکه آیا بهتر است خودمان طراحی کنیم یا به یک طراح کار بلد بسپاریم و اینکه اگر خودمان میخواهیم طراحی کنیم.

چگونه این کار را باید انجام دهیم در ادامه این مقاله با من همراه باشید .

خودمان طراحی کنیم یا به دیگران بسپاریم ؟

همیشه این سوال مطرح میشوند که ما الان یک سایت وردپرسی میخواهیم خودمان طراحی کنیم یا اینکه یک طراح استخدام کنیم (شرکت طراحی سایت ) تا این کار را انجام دهد .

هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خود را دارد و ما نمیتوانیم یک نسخه کلی برای همه بپیچیم پس ما مزایا و معایب هر کدام از روش ها را برای شما مینویسیم و شما خودتان انتخاب کنید .

خب در ابتدا طراحی سایت توسط خودمان را بررسی میکنیم

قبل از صحبت در مورد طراحی سایت توسط خودمان باید به این نکته اشاره کنیم که طراحی سایت یک دانش است و ما باید این دانش را یا داشته باشیم یا بدست بیاوریم تا بتوانیم سایت خودمان را طراحی کنیم .

پس در قدم اول میبایست طراحی سایت را یاد بگیریم .

برای یادگیری طراحی سایت باید زمان زیادی را صرف آموزش کنیم و هزینه های آموزشی مربوط به فیلم های اموزشی و استاد و … را بپردازیم .

حال در قدم دوم باید سایت را طراحی کنیم.

اما موضوع اینجاست که همه مسائل را در اموزش ها یاد نمیدهند و ممکن است با مسائل و مشکلاتی روبرو شوید که راه حل انها را نمیدانید و باید مقدار زیادی وقت و انرژی را صرف حل این مشکلات کنید .

در اینجا نقش تجربه نمایان میشود یعنی در مرحله سوم که مرحله توسعه و سئو سایت و رفع مشکلات فنی و سرعت سایت میباشد مسلما یک طراح تازه کار تجربه لازم برای این موارد را ندارد و نتیجه کارش چنگی به دل نخواهد زد .

باز دوباره در اینجا نقش تجربه بسیار اهمیت دارد زیرا ممکن است برای انجام کاری شما ساعت ها وقت بگذارید و یک طراح حرفه ای با استفاده از یک سیستم مثلا مانند کامپوزر با چند کلیک ساده ان ویژن و سیستم را ایجاد کند در اینجا هم وقت و هم هزینه شما به شدت از بین میرود .

شاید منتظر بودید که از طراحی سایت راحت بودنش و کسب درامد و … کلی تعریف و تمجید کنم و اخرش هم یک دوره اموزشی بفروشم اما حقیقت چیز دیگری است .

 در این حرفه تجربه ؛ کار و تمرین حرف اول را میزند و هیچکس نمیتواند صرفا با یک دوره اموزشی به صورت حرفه ای و مناسب سایت طراحی کند .

حال یک سری مزیت هم دارد اگر سایت را خودتان طراحی کنید در قدم اول نباید دستمزد طراح سایت را بپردازید البته اگر دقت کنید میبینید به اندازه همان دستمزد یا حتی تا چند برابرش باید وقت و هزینه اموزش و آزمون و خطا کنید برای راه اندازی همان وب سایت.

به خواندن ادامه دهید در ادامه یک سورپرایز ویژه دارم براتون .

یکی دیگر از مزیت های طراحی سایت توسط خودتان این هست که شما طراحی سایت را در طول زمان و تمرین و تجربه یاد میگیرید و این مورد در یک صورت بسیار عالی است آنهم اگر شما میخواهید طراح سایت شوید و این حرفه را به عنوان شغل خود انتخاب کنید در غیر این صورت ارزش دیگری ندارد در اینجا مزایا و معایب را در جدول زیر برای شما خلاصه میکنم.

 

مزایای خودمان طراحی کنیم

معایب خودمان طراحی کنیم

پول برنامه نویس نمیدهیم هزینه و زمان زیاد آموزش
طراحی سایت را یاد میگیریم  طراحی برای اولین بار بدون تجربه
کد کثیف و غیر قابل توسعه 
ممکن است مجبور شویم سایت را از اول طراحی کنیم
زمان زیاد جهت رفع مشکلات هنگام طراحی 

طراحی سایت توسط طراح سایت 

خب اگر طراحی سایت را به یک طراح کاربلد بسپاریم چه مزایا و معایبی دارد دقت کنید حرفه ای بودن و کاربلد بودن طراح سایت بسیار مهم است .

وقتی طراحی سایت خود را به یک فرد کاربلد بسپارید ابتدا ایشان به شما راهنمایی های لازم را انجام میدهد .

سپس سوالاتی میپرسد تا نیاز شما از داشتن وب سایت را دریافت کند و سپس بر اساس نیاز شما آن چیزی که میخواهید را برایتان طراحی میکند .

با توجه به تجربه و مهارتی که دارد قطعا بسیار سریع تر از شما اینکار را برای شما میکند و یک طراحی حرفه ای اصول حرفه ای که ممکن است شما بخاطر تازه کار بودن رعایت نکنید را رعایت خواهد کرد .

سایت شما با مشکلات عجیب و غریب روبرو نمیشود و یا اگر به مشکلی بخورید فردی هست که ان را برطرف کند و به شما راهنمایی های لازم را انجام دهد .

اگر شما مشغله زیادی دارید که قطعا همینطور هست سپردن کارتان به یک طراح حرفه ای یکی از معقول ترین راه ها میباشد . اما اگر صرفا میخواهید طراح سایت شوید و طراحی یاد بگیرید طراحی سایتتان را خودتان انجام دهید در غیر اینصورت برای خودتان مشکلات و هزینه های زیادی درست خواهید کرد .

از معایب طراحی سایت توسط طراح سایت دست مزد بالای طراحان حرفه ای است که با توجه به زمان و هزینه ای که برای شما صرفه جویی میکند قطعا ارزشش را دارد .

البته دقت کنید تمام این مزایایی که گفتیم در صورتی محقق میشود که کار خود را به تیم و طراح حرفه ای و کاردان بسپارید و در ادامه توضیح خواهیم داد چگونه افراد حرفه ای را از افراد غیر حرفه ای تشخیص دهید .

مزایای طراحی توسط برنامه نویس

معایب طراحی توسط برنامه نویس

در زمان کمتری کار ما انجام میشود  دستمزد زیاد برنامه نویس حرفه ای 
طراح سایت تجربه مشکلات را دارد و به راحتی مشکلات و موانعی را که ایجاد میشود را حل میکند  طراحی سایت یاد نمیگیریم
محصول ایجاد شده قابل توسعه با کدهای تمیز و بدون مشکل یا با مشکلات بسیار کم میباشد   
در هر زمان که بخواهیم میتوانیم امکانات بیشتری به سایت اضافه کنید بدون اینکه نگران این باشیم که مجبور شویم از اول سایت را طراحی کنیم   
هر مشکلی به وجود بیاید با یک تلفن و یا مشاوره کوتاه حل خواهد شد   

 

چگونه تشخیص دهیم طراح سایت ما حرفه ای است ؟

یکی از مهمترین مسائل برای طراحی یک سایت حرفه ای و موفق انتخاب یک مجری درست میباشد .

انتخاب مجری اشتباه میتواند به کلی پروژه را نابود کند و تمام زمان و هزینه شما را از بین ببرد پس در انتخاب طراح سایت و مجری پروژه باید دقت لازم را داشته باشید.

در ادامه نکاتی را بیان میکنم که بتوانید در انتخاب یک مجری خوب به شما کمک کند .

نکته اول : قیمت اعلامی توسط طراحان سایت و مجریان حرفه ای از متوسط قیمت اعلامی دیگران بالاتر است.

به عنوان مثال اگر میانگین قیمت که از ده طراح برای یک پروژه گرفته ایم 2000 دلار باشد گزینه های مناسب برای انتخاب کردن و کارکردن افرادی هستند که قیمت بیش از 2000 دلار دارند .

شاید بپرسید که چرا باید پول بیشتری پرداخت کنیم وقتی میتوانیم با هزینه کمتری کار را انجام دهیم ؟ 

یکی از دیدگاه های اشتباه کارفرمایان این هست که فکر میکنند هر دو برنامه نویس قیمت ارزان تر از میانگین و قیمت بیشتر قرار است یک کار را انجام دهند اما تفاوت از زمین تا اسمان است .

برنامه نویس حرفه ای از مشکلات چالش ها و موانع کار کاملا اگاه است .

او میداند برای تحویل کار خوب باید زمان صرف پروژه شما کند .

از آنجایی که حرفه ای هم هست حتما پروژه های دیگری هم برای انجام دادن دارد پس او پروژه ای را انتخاب میکند که برای زمان و کار او ارزش بیشتری قائل باشد و قیمت اش همیشه از میانگین قیمت ها بالاتر است .

موضوع بعدی پشتیبانی است برنامه نویس حرفه ای میداند که پس از تحویل سایت ممکن است تا چند ماه درگیر رفع باگ ها یا اضافه کردن ویژگی ها و امکانات اضافه برای سایت شما باشد و برای انجام درست اینکار ها به زمان نیاز دارد و او این موارد را هنگام قیمت دادن محاسبه میکند .

برنامه نویسی که قیمت کم میدهد دو حالت دارد یا تازه کار است و میخواهد رزومه جمع کند یا اینکه احتمالا قرار نیست کار با کیفیتی را ارائه دهد .

برنامه نویس ارزان در ذهن خود یک کار سریع و ظاهری را تدارک دیده تا سریعا انجام دهد و پول شما را بگیرد و بعد خداحافظ  .

برنامه نویسان ارزان هم انسان های شریفی هستند که هنوز تجربه کافی را ندارند و  نمیتوانند براورد خوب زمانی از پروژه و چالش هایش داشته باشند .

نکته دوم : طراح حرفه ای سوالات حرفه ای میپرسد که در ادمه توضیح میدهم.

بعد از اینکه به یک طراح حرفه ای پیام میدهید یا تلفن میکنید و درخواست طراحی سایت میکنید اولین سوال این است که موضوع سایت شما چیست احتمالا الان میگید خب همه این را میپرسند درسته اما ادامه دارد .

طراح حرفه ای دقیق به صحبت ها و خواسته های شما گوش میکند.

سپس سعی میکند از جزئیات سایتی که میخواهید سر در بیاورد.

به عنوان مثال اگر یک سایت فروشگاه اینترنتی میخواهید طراحی کنید از شما میپرسد محصولات شما چیست ؟

چگونه انها را میخواهید عرضه کنید ؟

ایا حمل و نقل اش اسان است یا برای حمل و نقل سیستم محاسبه کرایه لازم دارید ؟

او میپرسد آیا نیاز به سیستم بازاریابی و فروش دارید ؟

نیاز به سیستم تیکتینگ یا پشتیبانی دارید ؟

آیا میخواهید سایت را سئو کنید ؟ و …. 

اما طراح اماتور(تازه کار )  میگه خب یک سایت فروشگاهی میخوای درسته ؟

و شما میگید اره درسته میگه خب حله برات درستش میکنم و سریع و فوری بهتون قیمت میده اما طراح حرفه ای به شما میگه امکاناتی که لازم دارید را بیان کنید.

سپس قیمت میدهد حتی برای سایت های بزرگ تر ممکن است از شما زمان بگیرد تا موارد را بررسی کند و سپس به شما قیمت اعلام کند .

البته این موضوع را هم عرض کنم که گاهی وقت ها خود مشتری ها حرفه ای هستند و انقد خوب سایتی که میخوان را مستند سازی میکنند و دقیق توضیح میدهند که چی میخوان واقعا جای سوالی برای طراح نمیمونه.

البته اینجور مشتری های اگاه زیر ده درصد هستند و اگر شما حداقل 5 سال سابقه کار در این رشته یا رشته های مرتبط را دارید ممکن است از این مشتری ها باشید .

 

نکته سوم: حرفه ای ها اکثرا تیمی کار میکنند یا اگر تک نفره هستند بیشتر از ده سال سابقه کار دارند .

انقدر این نکته دقیق و شفاف است که هر توضیحی اضافه است بریم بعدی .

نکته چهارم : زمان پشتیبانی در قرار داد .

در قرار داد طراحان حرفه ای حتما قسمت پشتیبانی در قرار داد ذکر شده و این پشتیبانی یک مدت محدود دارد.

مواردی مثل پشتیبانی مادام العمر و … وعده های پوچ و تو خالی و خنده داری هستند که هیچ وقت عملی نخواهند شد.

پشتیبانی حد اکثر 6 ماهه الی یک ساله میباشد و با تورمی که در کشور ما هست قطعا اگر نیاز به پشتیبانی بیشتر داشتید باید سال بعد هزینه اش را پرداخت کنید .

در مورد پشتیبانی نکته ای که وجود دارد این هستش که قرار نیست طراح حرفه ای مادام العمر برای شما کار کند.

پس حتما یک زمان محدود برای رفع باگ ها و پشتیبانی میگذارد البته چون با یک حرفه ای کار میکنید خیالتان راحت باشد او سیستمی برای شما خواهد ساخت که سال های سال کار میکند.

حتی اگر خطاهایی داشته باشد انقدر کوچک است که با کمترین هزینه ها رفع میگردد . 

البته اضافه کردن امکانات جدید را با پشتیبانی اشتباه نگیرید .

پشتیبانی یعنی اینکه اگر مشکلی در موارد مورد قرار داد پیش امد طراح ان را حل و فصل کند اما اگر موارد جدیدی خواستید به سایت اضافه شود باید قرار داد جدید ببندید.

پس اگر طراح شما بله قربان گو بود حاضر بود مدت بیش از یک سال پشتیبانی را در قرار داد بنویسد یا هر چه میگفتید را قبول میکرد احتمالا بعد از گرفتن پیش قسط اول یا نهایتا دوم پیدا کردنش بسیار سخت خواهد شد.

چون بعد از ان مدت میبیند که با این مبلغ نمیتواند مادم العمر خدمات دهد و تلفن خود را گاهی وقت ها مجبور میشود خاموش کند . 

نمیخواهم بگویم که ادم های بدی هستند شاید بلد نیستند.

شاید تازه کار هستند و باید هزینه دهند تا پیشرفت کنند.

اما موضوع این است که اگر اشتباه انتخاب کنید شما هم باید هزینه بدهید تا این نکاتی که اینجا گفتم را یاد بگیرید.

پس این مقاله را بخونید تا کلی از هدر رفت وقت و انرژی شما جلو گیری شود .

نکته پنجم : مشخص کردن کلیه کارهای که باید انجام شود قبل از شروع کار و سپس بستن قرار داد .

این نکته را شاید در بالا گفته باشم اما انقدر مهم است که نیاز میدانم دوباره تکرار کنم.

دقت کنید که طراح حرفه ای از شما سوالات حرفه ای میپرسد نیاز شما را بیرون می اورد سعی میکند با یک دیگر به یک درک مشترک از خواسته ها برسید .

خواسته های شما را مکتوب میکند و حتی به شما گوشزد میکند ما داریم قرار داد بر اساس خواسته های مذکور شما میبندیم و موارد بیشتر از این خواسته ها مشمول هزینه میشود .

شاید شما ناراحت شوید اما اگر چنین صحبتی انجام شد مطمئن باشید او قرار است تمام انچه که در موردش صحبت کردید را واقعا عملی کند و قرار نیست یک سیستم دست و پا شکسته به شما تحویل دهد.

پس بر روی جزئیات حساس است و فیچر های( ویژگی )  اضافی را قبول نمیکند .

البته مثلا تغییر رنگ یک دکمه یا تغییر یک لینک کوچولو جز ویژگی حساب نمیشود و نگران چیز های ریز و کوچولو نباشید اکثرا انجام میدهند براتون ولی مثلا اضافه کردن یک منو جدید در کنترل پنل و انجام پردازش های جدید را  قطعا قبول نخواهد کرد .

گاهی وقت ها که خواسته های مشتری بسیار زیاد میشود و اکثر این مشتری ها کامل گرا هستند برنامه نویس حرفه ای پروژه را به چند فاز تقسیم میکند و مثلا در چهار فاز با مشتری قرار داد میبندد .

یادتان باشد طراح حرفه ای قرار نیست هر چی که گفتید را قبول کند یا با یک قرار داد تا ابد برای شما کد بزند.

پس او چون حرفه ای است قرار داد را محدود میکند خواسته ها را مشخص میکند و در قرار داد مکتوب میکند.

طبق انچه که قرار شده عمل میکند و انچه که باید را تحویل میدهد نه کمتر و نه بیشتر . 

پس اگر فردی پیدا شد و گفت هر کار که بخواهی انجام میدهد اره تمام چیزایی که میخواید را اوکی میکنیم و … و نپرسید که:

چه مواردی را دقیقا میخواهید؟

چه ویزگی هایی را دقیقا میخواهید به سایتتان اضافه کنید؟

و کلی صحبت کرد و وارد جزئیات نشد فرد مناسبی برای طراحی سایت و برنامه شما نمیباشد . 

 

چگونه یک سایت وردپرسی طراحی کنیم؟

اموزش اینکه چطوری یک سایت وردپرس طراحی کنیم را در این قسمت برای شما قرار میدهم .

دقت کنید که طراحی سایت وردپرس شامل چند مرحله میباشد و در این قسمت مرحله به مرحله برای شما توضیح خواهم داد 

قبل از شروع مراحل به این نکته توجه کنید که این مراحل فقط برای ان دسته از دوستانی کاربرد دارد که میخواهند سایتشون را خودشون طراحی کنند و وقت و زمان زیادی را در اختیار دارند.

اگر تصمیم دارید سایت خود را به یک طراح حرفه ای بسپارید از قسمت تماس با ما یا شماره های که در بالای سایت قرار گرفته کافی است با تیم ابتین استار تماس بگیرید تا اینکار را برای شما انجام دهیم .

پیش نیاز ها

برای اینکه یک سایت وردپرسی خیلی ساده راه اندازی کنیم به یک سری حداقل ها و پیش نیاز ها احتیاج داریم .

هاست : 

به فضایی که اطلاعات سایت ما در انجا ذخیره و نگهداری میشود فضای هاست میگوییم.

قبل از اینکه سایت خود را راه اندازی کنید نیاز به خرید یک هاست از نوع لینوکس و با کنترل پنل سی پنل یا دایرکت ادمین نیاز دارید.

میتوانید این نوع هاست را از یکی از شرکت های هاستینگ خریداری کنید در زیر تعدادی از شرکت های معتبر را لیست میکنم .

ایران سرور 

هاست دی ال 

ای ار پاور وب 

دامنه :

دامنه یا نام سایت شما که ان را هم باید خریداری کنید مثلا abtinstar.com دامنه سایت ما است که ان را خریداری کرده ایم دامنه را هم میتوانید از شرکت های هاستینگ خریداری نمایید .

طراحی وب سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس را در این جا به شما اموزش میدهیم.

و لازم میدونم دوباره تکرار کنم که اگه فرصتش را ندارید تا کلی تخصص یاد بگیرید و میخواید سایت خودتون را سریع راه بندازید نیازی نیست کلی به خودتون زحمت بدین و این چیزهارو یاد بگیرید کافی هست با ما تماس بگیرید ولی اگه میخواید یاد بگیرید ادامه مقاله را بخونید .

اولین قدم برای طراحی وب سایت با وردپرس نصب وردپرس هست.

در زیر من ویدیو آموزشی نصب وردپرس بر روی ویندوز و بر روی هاست را برای شما قرار میدم.

ابتدا بر روی ویندوز را یاد بگیرید و تست کنید خوب که یاد گرفتید بعدش برید روی هاست نصب کنید .

ویدیو آموزش نصب وردپرس بر روی ویندوز

 

 

 

ویدیو آموزش نصب وردپرس بر روی هاست 

 

 

طراحی وردپرس بدون کد نویسی

برا طراحی سایت وردپرس بدون کد نویسی نیاز هست که پس از نصب وردپرس ابتدا کار با پنل مدیریت وردپرس را بلد باشید.

در پایان این پاراگراف اموزش کار با پنل وردپرس را  را براتون قرار میدم .

ضمنا میبایست بتوانید یک قالب مناسب بر اساس نیاز خودتون پیدا کنید و روی سایتتون نصب کنید.

مثلا اگر شما میخواهید یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید قالب وودمارت پیشنهاد میشود.

ویا اگر میخواهید یک سایت وبلاگ تهیه کنید قالب پابلیشر را پیشنهاد میکنیم .

خب کلی توی وب گشتم و اموزش های مختلف را دیدم تا بتونم یکی از بهترین و کامل ترین ها را براتون انتخاب کنم.

در زیر لینکش را براتون میزارم میتونید مراجعه کنید و یاد بگیرید .

آموزش کامل پنل وردپرس رایگان

آشنایی با پلاگین و قالب

پلاگین چیست ؟

یک لپ تاپ را در نظر بگیرید که ما یک فلش مموری را به ان متصل میکنیم لپ تاپ هسته وردپرس هست و اون فلش مموری یک پلاگین هست.

فلش مموری متصل شده به لپ تاپ میتونه هر چیزی داخل خودش داشته باشه و اون را به هسته وردپرس ما اضافه کنه.

در واقع با استفاده از پلاگین ها ما میتوانیم چیزهایی که در هسته وردپرس وجود ندارد را به سایتمان اضافه کنیم.

پلاگین های مختلف با کاربرد های متفاوتی وجود دارند.

از جمله پلاگین امار و پلاگین سئو پلاگین امنیت و … که برای داشتن یک سایت خوب و حرفه ای ما نیاز داریم تعدادی از پلاگین ها را نصب کنیم.

اینکه چه پلاگین هایی را نصب کنیم به تجربه و نیاز ما مربوط میشود هر چه تجربه طراح سایت و تجربه کاربر بیشتر باشد میتواند تصمیم بهتری در مورد نصب پلاگین های مورد نیاز بگیرد .

قالب وردپرس چیست ؟

به سیستمی که جهت نمایش وب سایت وردپرسی در هسته وردپرس از اون استفاده میشه قالب میگند.

  تعداد زیادی از قالب های اماده و از پیش تهیه شده وجود داره که میتونید اونهارو از سایت هایی مثل ژاکت خریداری کنید و روی وردپرس خودتون نصب کنید . 

گاهی وقت ها هم قالب های موجود نیاز شما را برطرف نمیکنه و لازم دارید که یک برنامه نویس استخدام کنید تا قالب مورد نظر شما را براتون بسازه. 

برای آشنایی بیشتر با قالب ها و انتخاب درست قالب سایت مطلب انتخاب بهترین قالب برای  وب سایت را بخونید .

 

طراحی حرفه ای سایت وردپرسی

خب رسیدیم به قسمت شیرین طراحی حرفه ای وب سایت وردپرسی در اینجا دیگه فقط اصول حرفه ای را میگیم .

در ابتدا این را بهتون بگم که اگر زیر 5 سال سابقه کار ای تی دارید برای داشتن یک سایت واقعا حرفه ای اونو حتما باید به یک طرح سایت حرفه ای بسپارید.

 ما توی ابتین استار یک تیم کامل از حرفه ای ترین طراح ها داریم کافی هست باهامون تماس بگیرید .

خب بریم سراغ ادامه بحث طراحی سایت وردپرس به صورت حرفه ای اول ما برای حرفه ای بودن یک سری پیش نیاز لازم داریم. 

  1. اچ تی ام ال و سی اس اس را بشناسیم 
  2. برنامه نویسی php را بلد باشیم 
  3. سیستم و هسته وردپرس را خوب بشناسیم 
  4. توابع وردپرس را بلد باشیم 
  5. با اکشن ها و هوک ها آشنا باشیم 
  6. پلاگین های وردپرس را بشناسیم 
  7. به علم سئو تکنویکال واقف باشیم 
  8. و… این لیست میتواند تا ابد ادامه داشته باشد اینها اصلی ها هستند.

بعد از اینکه همه این موارد را داشتیم حالا میخوایم یک سایت حرفه ای وردپرسی طراحی کنیم قبل از هر چیزی لازم هست که نیاز کاربر را با سوالات هوشمند بیرون بیاریم.

یا اگه واسه خودمون میخوایم سایت بنویسیم هم نیاز های خودمون را یادداشت کنیم .

سپس بررسی کنیم که ایا برای نیاز ما قالب و پلاگین های اماده و مناسبی وجود دارند یا خیر ؟

تا چه حد میتوانیم انها را شخصی سازی ( کاستومایز) کنیم ؟

آیا این پلاگین ها و قالب ها قابل توسعه هستند و جواب نیاز ما را تا یکی دو سال اینده میدهند ؟

اگر نیازی داریم که پلاگین و قالبی برای ان وجود ندارد چگونه میخواهیم ان را رفع کنیم ؟ آیا میخواهیم یک قالب جدید بنویسیم یا با ایجاد یک پلاگین جدید نیازمان را رفع کنیم .

استراتژی بازاریابی و سئو ما چگونه است و ایا سایتی که در نظر داریم نیاز های ما را پاسخ میدهد یا خیر ؟

 بعد از پاسخ به این سوالات است که شما میتوانید ییک طرح کلی از وب سایت مورد نظر خود داشته باشید.

و طراحی کار را شروع کنید نکات بسیار ریزی وجود دارد که باید تمام انها رعایت شوند و متاسفانه توی یک مقاله کوتاه نمیتونم همه انها را پوشش دهم شاید برای یاد گرفتن فقط پیش نیاز های این قسمت به چند سال زمان نیاز داشته باشید این مطلب فقط یک راهنما و نقشه راه است .

 

سفارش طراحی سایت با وردپرس*

برای سفارش طراحی سایت وردپرس کافی است با شماره هایی که در بالای وب سایت یا در قسمت تماس با ما قرار دارد تماس بگیرید .

اگر دوستدارید که ما با شما تماس بگیریم بر روی دکمه سفارش طراحی کلیک کنید و اطلاعات خود را برای ما ثبت کنید . 

 

راه دوم برای سفارش طراحی سایت وردپرس رفتن به صفحه اصلی وب سایت و کلیک بر روی سفارش طراحی سایت میباشد اطلاعات شما ذخیره میشود و همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس میگیرند .

 

  • قیمت طراحی سایت وردپرس ؟

    قیمت طراحی سایت وردپرس یه موارد مختلف از جمله نوع سایتی اختصاصی یا آماده بودن قالب افزونه های نصب شده و اختصاصی نوع کارکرد سایت و نیاز مشتری مشخص میشود حداقل هزینه طراحی سایت وردپرس در آبتین استار از 25 میلیون تومان میباشد. برای اطلاعات بیشتر قیمت طراحی سایت را بخوانید

  • طراحی سایت با وردپرس خوبه یا بد ؟

    طراحی سایت به وردپرس به خودی خود نه خوب است و نه بد است بستگی به این دارد که شما چه نیازی دارید و چه سایتی برای چه هدفی میخواهید طراحی کنید برای اینکه مناسب ترین ابزار و سیستم برای برای طراحی سایت خودتون استفاده کنید نیاز دارید  از یک طراح سایت حرفه ای مشاوره بگیرید تا شما را به بهترین شکل راهنمایی کند برای اینکار میتوانید با ما تماس بگیرید

  • طراحی سایت با جوملا یا وردپرس ؟

    طراحی سایت با وردپرس را پیشنهاد میکنم به علت تعداد زیاد برنامه نویسان و متخصص وردپرس که در هر لحظه میتوانند به شما کمک کنند دلیل دوم استفاده از وردپرس افزونه ها و قالب های اماده بسیاری هستند که باعث میشوند فاصله بین طراحی سایت تا شروع کار شما به شدت کم شود وردپرس بسیار عمومیت دارد و حجم بسیار بزرگی از بازار طراحی وب سایت در دستان وردپرس است به همین علت برطرف کردن هر نیازی در سایت های وردپرسی به شدت راحت تر و ارزان تر از جوملا است

  • درآمد طراحی سایت با وردپرس چقدر است ؟

    بستگی دارد ! به خیلی چیزها بستگی دارد اما تعدادی از انها را برای شما مینویسم  در اخر متن قیمت عددی را هم اضافه میکنم

    • تجربه طراح
    • مسلط بودن طراح به کد نویسی و برنامه نویسی
    • برند شخصی و شرکتی که طراحی سایت را انجام میدهد
    • خدمات پشتیبانی
    • کیفیت طراحی
    • خواسته های مشتری و فیچرهایی که درخواست میکند
    • نحوه و شکل درامد زایی ( طراحی مستقیم – تولید محتوا – طراحی پلاگین – فروشگاه اینترنتی )

    با توجه به اینکه اکثرا دوسدارید یک عدد بهتون بدم یک طراح متوسط در ایران میتواند از ماهی 400 دلار به بالا درامد داشته باشد و هر چه قدر مهارت تجربه کیفیت کارش بیشتر باشد این عدد میتواند بیشتر شود حتی تا 10 هزار دلار برسد

  • طراحی سایت با وردپرس یا php ؟

    به صورت خلاصه اگر راه اندزی یک وب سایت در زمان کم و امکانات متداول و محدود برای شما مهم است از وردپرس استفاده کنید اما اگر یک سایت بسیار منحصر بفرد با ویژگی های اختصاصی و سیستم هایی که فقط مختص شما هست میخواهید میتوانید از پی اچ پی و فریم ورک های ان برای طراحی سایت استفاده کنید .

    کلا در مورد اینکه کدام یک بهتر است بستگی به پروژه شما دارد که میتوانید با مشورت با یک طراح سایت حرفه ای تصمیم مناسب را اتخاذ کنید . با ما تماس بگیرید 09178522925

  • تفاوت طراحی سایت وردپرس و html ؟

    اچ تی ام ال یک زبان نشانه گذاری برای طراحی ظاهر ( دقت کنید فقط ظاهر  آن هم با کمک css) یک صفحه وب است  در واقع اگر یک صفحه وب ثابت میخواهید که هیچگاه قرار نیست مطالب آن و عکس های ان تغییر کنند کارتان را راه میندازد اما اگر یک وب سایت میخواهید که بتوانید با کاربران تعامل داشته باشید مطالب ان را بروز کنید صفحات جدید ایجاد کنید آمار بازدید خود را ببینید و هزاران امکانات دیگر وردپرس میتواند به شما کمک کند . وردپرس با زبان برنامه نویسی php نوشته شده است و با استفاده از این زبان به صفحات بی جان html روح و پویایی تزریق میکند و باعث میشود وب سایت های زیبا و پویایی داشته باشیم .

    در واقع سایتی که با html ایجاد شده است فقط و فقط یک صفحه وب مانند یک برگ کاغذ روزنامه است که بازدید کنندگان فقط میتوانند ان را بخوانند .

  • مزایای طراحی سایت با وردپرس ؟

    مزایای طراحی سایت با وردپرس

    • سرعت بالای طراحی و راه اندازی سایت
    • عمومیت جامعه از وردپرس استفاده میکنند و کلی شبکه اجتماعی فروم برنامه نویس و افراد متخصص برای پاسخ دادن به سوالات شما وجود دارد و حتی بسیاری از سوالات قبلا پاسخ داده شده اند و کافی است برای مطالعه سوال خود را در گوگل جست جو کنید
    • تعدادی بیشماری قالب و افزونه از قبل طراحی شده موجود است که تقریبا تمامی امکانات روتین یک وب سایت را میتوانید با نصب و مدیریت افزونه ها به سایت خود اضافه کنید
    • وردپرس همیشه اپدیت میشود و هر روز بهتر میشود و مشکلات امنیتی اش رفع میگردد
    • وردپرس متن باز است و همه میتوانند ان را توسعه دهند و با سرعت بسیار زیادی در حال توسعه است متن باز بودن مزایای دیگری دارد که در اینجا مجال توضیح نیست
    • وردپرس هسته قوی دارد که هر برنامه نویسی میتواند به راحتی ان را توسعه دهد و امکانات مورد نیاز شما را به ان اضافه کند
    • طراحی سایت وردپرس نسبت به دیگر روش ها ارزان تر است
  • امیررضا مولودی
    3
    برچسب ها

    ارسال دیدگاه

    لیست نظرات